maandag 19 april 2010

Lees dit niet! Dit is niet voor u bedoelt!

Waarde lezer,

Dit blog is eigenlijk helemaal niet voor u bedoelt, maar slechts voor mijzelf. Ik heb ook helemaal niet het idee dat iemand dit lezen gaat en dat is prima. Maar nu u dit leest, is dat in ieder geval niet uitgekomen en nu u er toch bent heet ik u van welkom. Ik zal u uitleggen waarom ik een blog ga bijhouden.

Vaak zitten mensen vol met allemaal ideeën en plannen. Sommige onzinnig, sommige bijzonder zinnig. Andere ideeën zijn heel plezierig, lollig, en onderhoudend. Hoe dan ook: Veel van deze ideeën gaan eer verloren in de vergetelheid. Ze raken simpelweg niet hard genoeg ingebrand in de hersenen. Hersens vinden het lekker als ideeën concreet worden uitgewerkt. Deze gedachte vormt de eerste reden voor dit blog.

De tweede rede is dat het terughalen van oude gedachten eenvoudig gaat. Er vormt zich een ratjetoe van gedachten waar allicht lijnen in te ontdekken zijn, of later nog eens van pas komen.

De derde reden is dat ik via deze weg mijzelf ertoe aanstuur om vage of losse gedachten te concretiseren en daarmee de waarde ervan doe toenemen. Het prikkelt tot groei.

'Waarom moet dit dan via een openbaar blog?', zult u wellicht denken? Wel, met het idee van mogelijke lezers in het achterhoofd wil ik iets meer structuur in mijn teksten aanbrengen en voel ik meer motivatie om er iets moois van te maken. Ik doe dit immers onder eigen naam en dit blog zal waarschijnlijk opdoemen als mijn naam gegoogled wordt. Dus ik kan niet met rommel aankomen, want wat je op internet achterlaat kan altijd ergens zomaar weer opdoemen.

Al met al een aardig experiment, dit blog. Als u mijn gedachten gaat volgen, nodig ik u van harte uit om reacties te geven en met me mee te denken. Als we samen groeien, dan ontstaat er synergie. En dat is volgens de kenners een mooi fenomeen ;).


Dan nog over de inhoud en de stijl: De onderwerpen van dit blog zullen gaan over de maatschappij, het leven, politiek, geloof, persoonlijke groei, mooie lezingen, boeken en ideeën van anderen en enthousiaste plannen voor het een en ander.
De stijl zal enigszins los en ongepolijst zijn. U bent namelijk toch een van de weinige lezers ;).


Een vriendelijke groet,

Johan Slobbe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten